2015年10月8日木曜日

ロシア旅行 1日目 Trip to Russia 1st day

みなさんこんにちは、やきとり(ツイッターで)ことけーごです。

まずは、2015年の9月16日~10月1日までロシアへ旅行に行ってきたので、
ここではその写真、体験談等をまとめて行きたいと思います。
それと、このブログは自分の日記代わりの機能もあるので細かいどーでもいいこともあるかと思いますがご了承ください笑

この旅行は2週間のスケジュールで僕の実の祖母と1週間、
残りの1週間を一人でというスケジュールでまわりました。
行った場所はモスクワ、サンクトペテルブルク、
モスクワから東に1600km程行った場所に位置する、チェリャビンスク州マグニトゴルスクに行ってきました。

Hello comrade, it's Keigo (AKA yakitorijpn on twitter)

I went to Russia this year for 2 weeks from 16th September to 1st October.
On this blog, I would like to write about my trip in Russia.
I'm not a good English writer, so you may find some mistype or some error but please understand that.
On this trip, I went to Moscow and St.Petersburg with my Grandmother for 1 week. Then I looked around Moscow and see some friends at Magnitogorsk(1600km east from Moscow) which is in Chelyabinsk oblast.

For my friends at Magnitogorsk and Chelyabinsk. Arisoft games photos and Videos are going to be little bit later, so be patient my friends.


1st Day
初日は基本的には移動がメインでした。
飛行機に乗る前にまず日本のラーメンを味わいます。

1st day was all about walking around and plane.
We ate Japanese Ramen there to enjoy last meal in Japan.


Back of the photo is my grandma. 


Here is the in-flight meal. It's almost like Japanese meal.
The flight company was Japan Air Lines.


ハーゲンダッツもタダでもらえました。
今までの一人旅はLCCばっかだったのでサービスに感激しまくりでした笑


10時間ほど乗っているとようやくロシアらしい整理された町並みが。
実際飛行中のほとんどがロシア上空でしたけど見渡す限りの平原って印象でした。 

After 10 hours of flight, finally we can see some real Russian Gorod views.
Actually we were almost flying only on Russia with this flight though..


こちらがモスクワ、ドモヂェドヴォ国際空港です。

Here is the Domodedovo international airport.



なぜかトラクターが滑走路を走ってました。

I could see some tractor running around on "international airport runway" somehow...



MOCKBA と MOSCOW 二つの言葉でお出迎え。

ここからは初日から大変でした。色々ロシアの洗礼を受けたって感じです。
まず荷物として預けていたお土産の日本製傘が
空港の職員が雑なのか持ち手がぽっきり折れてました。
さらにそこから空港特急に乗るつもりでしたが、切符の買い方がわからずうろたえているとタクシーの運ちゃんにつかまり、
3500ルーブル(約7000円)でホテルまでというところを、
最終的に5000ルーブル(約10000円)までぼったくられました。

First day at Moscow was kind of tough. My handed luggage's Japanese umbrella was broken, after that I took a taxi but at first driver said 3500rubles but at the destination, he suddenly turn up the fee into 5000rubles.. I negotiated and we paid 4500rubles afterall...




そしてようやくホテルについて一安心というところで今日はおしまいです。
最後まで読んでいただきありがとうございました。

Finally we are at hotel. View was very nice and comfortable. 
And this is the end of the first day.
I will write about other day later.
Thanks for reading!!

0 件のコメント:

コメントを投稿